dimecres, 9 de desembre del 2009

Taxi

Avui m’he aixecat amb la notícia que a algú se li ha acudit de fer un servei de taxi per a dones amb taxis conduïts per dones. La idea que en principi pot semblar revolucionaria, em sembla d’un masclisme pre-nearthental (que em perdonin els antropòlegs si l’he escrit malament) pre-neandertal recalcitrant.

Pel que fa a la notícia sembla ser que la idea ve d’algunes ciutats dels EUA on, per qüestions de seguretat ciutadana, davant continus atacs a les dones es va considerar necessari aquest servei, en aquest cas res a dir. L’altre exemple és Dubai, on les dones gaudeixen, com en la majoria de països islàmics, d’un status inferior a les cabres i on tenen prohibit cap contacte amb un home que no sigui el seu pare, el seu germà, el seu fill o el seu marit.

He de dir que no és una iniciativa de cap entitat oficial sinó la d’una empresa de taxis, que sols es pot contractar per telèfon, aquí els taxis seran negres i grocs com sempre, i que l’argument és que així es pot “elegir”.

Com he dit abans em sembla raonable determinats tipus de serveis quan es tracta de seguretat o manca de respecte, cas del metro “Ventafocs” de Tokio, instaurat per que les dones podessin anar en metro sense que les hi toquessin el cul, estic plenament d’acord.

Ara, quan el raonament, com és el cas, sembla més tret d’un oportunisme falsament feminista que d’una necessitat social, no em queda més que rebel·lar-me. Què diuen? Què les dones han d’anar en taxis diferenciats? Què els homes no podem voler, o pitjor ens molesta, una senyora taxista?

Personalment m’és igual si qui porta el volant porta calces o calçotets, el que vull és que em porti on vull, d’una manera segura i ràpida, i si ells són d’aquells impresentables que giren el retrovisor per mirar l’entrecuix de la clienta, el que han de fer és deixar el taxi i dedicar-se a una altra cosa.

9 comentaris:

Ferran Porta ha dit...

Francament, en llegir la notícia jo també vaig pensar que, en algunes coses, sembla que anem cap enrere.

Rita ha dit...

Absolutament d'acord amb tu.

Pel que fa a mi, no penso fer-lo servir aquest servei.

Joana ha dit...

Ara fa temps que no agafo cap taxi, però havia passat por, alguna vegada, tornant de nit a casa.

sànset i utnoa ha dit...

Estic totalment d'acord amb tu.

Això dels taxis, en casos extrems, que bé has comentat, té una explicació.

Ara bé, aquí no. No ens hem de posar l'etiqueta de profeministes o masclistes. Hem d'anar vers una societat que no pensi en distincions de gènere. I encara ens queda camí per recórrer...

Encantat!

*Sànset*

Striper ha dit...

Es demencial que pasin aquestes coses.

Anònim ha dit...

Neanderthal= neos+ander+thal (vall del home nou en alemany)

I ui estudia els neanderthals son els ARQUEOLEEEEEEEEGGSSS!! Els antropolegs estudien persones viveeees!!

Sento la histèria peró es la meva especialitat ! jejej

Jo vull taxistes gais, musculosos i despullats! (i baratos!!)

Josep B. ha dit...

Gràcies a tots pels comentaris.

Joana: Estic d'acord, de vegades agafes cada element que espanta, però pel moment (i toquem fusta) no hi ha la sensació que hi hagin problemes de taxistes homes amb clientes.

Glamboy: Gràcies per la correcció.
Ja sé que l'histerisme és la teva especialitat (es broma).

Grocdefoc ha dit...

Hola, de nou, Josep B., En primer lloc et vull preguntar si és correcte fer comentaris tan llargs com a mi em surten. Com ara aquest:
Et responc al teu comentari-resposta corresponent al teu article “Incongruències”
Crec que tens molta raó quan dius que a mig termini hauríem de saber fer desaparèixer la prostitució...., però..., jo no ho veig tan clar que sigui possible a mig termini (que hauria de ser, sí, però la realitat em fa pensar que estem a anys llum d’aconseguir una altra mena de societat.
S’hauria de corregir tants conceptes en la “ment humana” i “saber canviar els interessos de tota mena” en tanta gent implicada que sí que els interessa que existeixi la prostitució (i si només fos la prostitució...)
Quan, en molts aspectes, falla de base l’educació, tant pel que fa als sistemes com en les pròpies famílies..., quan els valors semblen capgirats també en molts aspectes (com per exemple quan es dóna valor als antivalors, a tot allò que idiotiza la ment humana...); quan no s’estimula el pensament, ni la creativitat, ni la curiositat... (encara que sembli que sí que hi ha sistemes que ho intenten); quan no s’ajuda a fer créixer com a éssers humans íntegres, justos, nobles... en fi... quan l’ambient no afavoreix l’interiorització ni el pensament ni la reflexió... Quan només es premia la frivolitat, l’estupidesa, les aparences, als infants se’ls ajuda a ser dèspotes des de ben petits... i mentre vagi augmentant les bosses de pobresa... Ai, no ho sé, en aquests moments –tot i voler creure que no tot és com ara ho descric-, em costa veure-ho clar per on hauríem de tirar. Mentre en el món hi continuïn havent tantes diferencies socials abismals... no crec que hi puguin haver solucions dignes. Però ja ho sé, també existeixen grans persones i institucions que de mica en mica fan grans labors, i gràcies a tots ells potser el món encara no se n’ha anat del tot en orris, sinó que hem de creure que algun dia en passarà alguna que ens faci canviar el rumb i ésser molt més humans tots plegats.
Pel que fa a l’article Taxi, estic totalment d’acord amb tu, però aquí tornaria a entrar en allò que he dit abans, de que sembla que sigui moda capgirar els valors, tergiversar els conceptes.
Gràcies, una vegada més, per fer-me reflexionar. M. Pilar Martínez (des de dalt del turo.bloc.cat)

Josep B. ha dit...

M. Pilar: Primer de tot pots fer els comentaris tan llargs com vulguis, a la fi cadascú s'ha d'expressar de la millor manera possible.

Quant a la possibilitat de fer desaparèixer, no tan sols la prostitució sinó totes les injustícies, estic d'acord, és un somni, però no fa tant que era normal, fins i tot ben vist que els homes fessin ús de les prostitutes, també cal recordar que no fa tant el que ara és tràfic il·legal de dones era un negoci legal (parlo de fa dos-cents anys aprox.) i això està canviant, i si canvia és perquè ens ho plantegem. Sembrem pels que venen després, collim el que altres van sembrar per nosaltres.

I gràcies a tu pels teus enriquidors comentaris.